Jak zgłosić szkodę do ubezpieczyciela?

Zanim zgłosisz szkodę do ubezpieczyciela zapoznaj się z naszymi wskazówkami co należy zrobić i jak należy postępować.

Postępowanie likwidacyjne przeprowadzane jest przez zakład ubezpieczeniowy sprawcy zdarzenia.

  • Jeśli mieszkanie zostało zalane przez sąsiada, osobę trzecią wtedy to z jego polisy likwidujemy szkodę.
  • Możemy zlikwidować szkodę w naszym mieniu poprzez naszą polisę ubezpieczeniową podając naszemu ubezpieczycielowi nr plisy sprawcy zdarzenia lub wskazując sprawcę. W zgłoszeniu należy uwzględnić: imienia i nazwiska sprawcy, adres zamieszkania i nr polisy ubezpieczeniowej (jeśli sprawca nam podał)
  • Jeżeli sąsiad zalał nam mieszkanie niezależnie czy ma polisę czy jej nie posiada zgłaszamy szkodę z naszej polisy a sprawcę zdarzenia wskazujemy (z imienia i nazwiska) naszego sąsiada, niezależnie czy z nami współpracuje czy też nie.Jeśli posiadacie Państwo aktualną polisę ubezpieczeniową, bez względu na to, czy jest ona zawarta pod kredyt hipoteczny, czy jest wykupiona przez Państwa indywidualnie ZAWSZE NALEŻY ZGŁOSIĆ SZKODĘ do ubezpieczyciela.Przed zgłoszeniem szkody:Jeśli jesteś poszkodowanym masz prawo do informacji na temat numeru polisy i zakładu ubezpieczenia sprawcy szkody. Zapisz je koniecznie.
    Ponadto, jeśli uda Ci się spisz ze sprawcą oświadczenie o zdarzeniu, na którym będzie jego podpis i przyznanie się do winy. Pamiętaj nie wszyscy posiadają polisę ubezpieczeniową więc dobrze jest mieć takie oświadczenie.Zgłoszenie szkody, czyli kontakt z towarzystwem ubezpieczeniowym.Likwidacja szkody rozpoczyna się w momencie zgłoszenia szkody do ubezpieczyciela sprawcy i obejmuje cały proces szkodowy, od zbadania jej przyczyn i okoliczności, przez określenie rozmiaru szkody oraz osób odpowiedzialnych, po decyzję o wypłacie odszkodowania. Decyzja od ubezpieczyciela powinna zostać dostarczona listownie/mailowo oraz zawierać stosowne uzasadnienie. Maksymalny czas likwidacji szkody nie powinien przekroczyć 30 dni, a w szczególnych przypadkach 90 dni. Jest to określone prawem.

    Do zgłoszenia szkody potrzebujesz:

    1. Dokument ze swoimi danymi.
    2. Numer polisy, z której zgłaszasz szkodę. 3. Podstawowe informacje o zdarzeniu.

 Towarzystwa ubezpieczeniowe oferują odmienne formy zgłaszania szkody. Zazwyczaj mamy kilka możliwości, a w tym:

1. Zgłoszenie szkody telefonicznie,
2. Poprzez dedykowanego maila: np. szkody@pzu.pl
3. Stronę do likwidacji szkody u ubezpieczyciela – platforma
4. Formularz kontaktowy na stronie www ubezpieczyciela.
5. Wypełnienie formularza drukowanego i dostarczenie do siedziby firmy ubezpieczającej.

Ubezpieczyciel powinien pisemnie dostarczyć Ci pismo o przyjęciu szkody, zawierające dodatkowo informacje o dokumentach, jakie powinieneś dostarczyć. Nastąpi to w taki sam sposób jak została zgłoszona szkoda.

Bądź przygotowany na to, że ubezpieczyciel zapyta Cię, podczas zgłaszania szkody o preferowany wariant rozliczania jej. Masz prawo zdecydować, czy chcesz rozliczać się w opcji bezgotówkowej czy nad podstawie faktur.

To warto wiedzieć!
Klient decyduje, przez jaką firmę chce naprawiać szkodę (wykryć wyciek wody, osuszyć mieszkanie, czy wymienić zalaną podłogę) i nikt nie może narzucać mu przez kogo dokona naprawy. Nie należy jednak nic naprawiać ani rozbierać przed zgłoszeniem szkody ubezpieczycielowi i oględzinami rzeczoznawcy, które powinny się odbyć max do 24h od zgłoszenia szkody a decyzja jest nam przedstawiona drogą mailową max. do 14 dni.

Pod dokonaniu oględzin zostanie nadany Twój indywidualny nr szkody. Koniecznie zapisz! Numerem tym posługiwać się będziesz w kontaktach z towarzystwem ubezpieczeniowym.

Potrzebujesz pomocy? Masz pytania? 

Skontaktuj się z nami:

+48 791 742 555, a w razie pytań napisz: biuro@dry-home.pl

Zadzwoń do nas!

+48 791 742 555

Copyright © 2022 Osuszanie budynków, osuszanie ścian, wynajem osuszaczy | Dry-Home

realizacja: estinet.pl

DRY-HOME

ul. Łączyny 1
02-820 Warszawa

+48 791 742 555
biuro@dry-home.pl