Jak zlikwidować szkodę osuszania?

Od momentu zgłoszenia szkody, zakład ubezpieczeniowy ma przepisowo 30 dni na wypłatę odszkodowania. Jesteś zobowiązany do przedstawienia pełnej dokumentacji likwidacji szkody. Czas ten może ulec przedłużeniu, jeśli ubezpieczyciel nie otrzyma pełnej dokumentacji.

Kosztorys końcowy powinien zawierać:

  1. Dane miejsca likwidacji szkody
  2. Imię i nazwisko osoby likwidującej szkodę
  3. Dane polisy z jakiej szkoda jest likwidowana
  4. Dane i nr polisy sprawcy zdarzenia
  5. Metry kwadratowe osuszanej powierzchni
  6. Ilości sprzętu jaki został użyty w procesie osuszanie/ metody jakimi był wykrywany wyciek
  7. Zdjęcia sprzętu w suszonych pomieszczeniach
  8. Ilość dni w jakich pracował sprzęt/ ilość czasu jaki pochłonął wykrywanie wycieku
  9. Uzasadnienie ilości dni osuszania
  10. Jakie prace zostały wykonane, aby szybko i sprawnie dokonać likwidacji szkody np. frezowanie ścian, zdejmowanie podłogi, zdejmowanie kafelek ze ścian w łazience … Uzasadnienie dlaczego. dana czynność została wykonana.
  1. Pomiary wilgotności:
    – przed rozpoczęciem prac,
    – w trakcie procesu osuszanie max. po 7 dniach,
    – po zakończonym procesie osuszania.
    Wyniki powinny zostać umieszczone w tabeli pomiarów oraz ubezpieczyciel wymaga zdjęć z pomiarów dołączonych do kosztorysu.
    Tabela pomiarów jest dowodem na zasadność wykonywania procesu osuszania oraz wyznacznikiem, kiedy proces osuszania powinien zostać zakończony.
    Pod tabelą powinien znajdować się nazwa urządzenia pomiarowego oraz przedział liczbowy w jakim ściany czy posadzka są mokre, wilgotne czy suche dla danego materiału. Proszę pamiętać, że każdy materiał ma inny wskaźnik „suche”. To powinien wiedzieć technik wykonujący pomiary.
  2. Tabelę ze zużycia prądu jaki został zużyty przez urządzenia w trakcie osuszania. UWAGA! Ubezpieczyciel zwróci koszty poniesione na prąd po przedstawieniu tabeli zużycia i rachunku.
  3. Karty pracy technika, który wykonywał osuszanie.

Warto wiedzieć!
Jeśli uznamy, że ubezpieczyciel nie wywiązuje się należycie w procesie likwidacji szkody, możemy interweniować do Rzecznika Praw Konsumenta Ubezpieczonych.

W procesie likwidacji szkody, szczególnie gdy nie jesteśmy zadowoleni z pracy likwidatora/ubezpieczyciela, warto skorzystać z naszej bezpłatnej pomocy a zwłaszcza w przypadku zaniżonego odszkodowania, niedopłaty do faktury a my profesjonalną i fachową poradą pomożemy udokumentować ubezpieczycielowi zasadność wysokości odszkodowania.

Każdemu zależy na jak najszybszym uzyskaniu odszkodowania. Nie czekajmy z założonymi rękoma na kontakt likwidatora szkody/ubezpieczyciela, ale upewnijmy się, że ubezpieczyciel posiada wszystkie informacje do wypłaty świadczeń. W tym celu skontaktujmy się z ubezpieczycielem i po prostu dopytajmy, zawsze posługując się nadanym w procesie likwidacji szkody numerem zgłoszenia czy jeszcze jakieś informacje, dokumenty lub zdjęcia potrzebuje ubezpieczyciel, aby wypłacić odszkodowania w jak najkrótszym terminie.

Masz pytania? 

Skontaktuj się z nami:

+48 791 742 555, a w razie pytań napisz: biuro@dry-home.pl

Zadzwoń do nas!

+48 791 742 555

Copyright © 2022 Osuszanie budynków, osuszanie ścian, wynajem osuszaczy | Dry-Home

realizacja: estinet.pl

DRY-HOME

ul. Łączyny 1
02-820 Warszawa

+48 791 742 555
biuro@dry-home.pl